ΟΡΑΜΑ, ΠΛΑΝΟ & ΜΟΡΦΗ

Το 1981, η ελληνική διαφήμιση βρισκόταν σε μια περίοδο σημαντικής ανάπτυξης και επαγγελματισμού.
Η ΑΔΕΛ (Αναπτυξιακή Διαφημιστική Εταιρεία Λαϊκής) ήταν μία από τις κορυφαίες διαφημιστικές εταιρείες της εποχής,
με ισχυρή παρουσία στην αγορά.

Επαγγελματίες και συντελεστές

Αποτελεί παράδειγμα επιτυχημένης διαφημιστικής στρατηγικής της εποχής. Στελεχώθηκε από επαγγελματίες με εξειδίκευση στη διαφήμιση, όπως δημιουργικοί διευθυντές, σχεδιαστές, κειμενογράφοι, μεταξύ των οποίων κορυφαία ονόματα: από τον Μ. Καραγάτση, τον Βαγγέλη Γκούφα και τον Νίκο Πολίτη, μέχρι τον Γιάννη Ευσταθιάδη και τον Διονύση Χαριτόπουλο (συνεργάτες της Ελένης Μαθαρίκου), καθώς και παραγωγοί.

Η Ελένη Μαθαρίκου, η οποία επί 29 συναπτά έτη εργάστηκε στο δημιουργικό της τμήμα, συνέβαλε στην επιμέλεια και διεκπεραίωση διαφημιστικών υλικών για εμπορικά σήματα (brands) όπως το Tide, η Ιζόλα, η Πειραϊκή Πατραϊκή, το Νουνού, ο Μαρινόπουλος κ.ά.

Η μόνη γυναίκα «φροντίστρια» που ασχολούταν με την υλοποίηση των τελικών μακετών διαφημίσεων στην εταιρεία, αποδεικνύει τη σημασία της δημιουργικότητας στον τομέα της διαφήμισης.

Υπό τη διεύθυνση της ηγετικής μορφής του Χρυσόστομου Παπαδόπουλου, η ΑΔΕΛ εξελίχθηκε σε «Πανεπιστήμιο της Διαφήμισης», από το οποίο αναδείχθηκαν δύο γενιές άριστων στελεχών, 24 εκ των οποίων δημιούργησαν δικές τους εταιρείες σε όλο το φάσμα της Επικοινωνίας.

Θεμελιωτές της διαφήμισης στην Ελλάδα, με τα επώνυμά τους να φέρουν επάξια τον χαρακτηρισμό «founding fathers»:
Χρυσόστομος Παπαδόπουλος, Τάκης Θεοφιλόπουλος, Φιλήμων Παπαπολύζος, Κώστας Χοχλακίδης.

About Top Area Left img

η ιδρυση 1981

Διαφημιστικό "Φροντιστήριο" Ελένη Μαθαρίκου.

Μετά το γράψιμο του σεναρίου και πριν το γύρισμα της ταινίας.
Μετά το προσχέδιο και πριν γίνει η τελική μακέτα.
“Φροντιστήριο” είναι ό,τι υλοποιεί τη φαντασία των καλλιτεχνών.

Η Ελένη Μαθαρίκου, με την εμπειρία της στο δημιουργικό τμήμα της ΑΔΕΛ, συνέβαλε σημαντικά στην εξέλιξη του διαφημιστικού τοπίου στην Ελλάδα.

Το 1981 ιδρύει το διαφημιστικό “Φροντιστήριο”, το οποίο δραστηριοποιείται στον χώρο παροχής υπηρεσιών, υλοποίηση ιδεών και σεναρίων, σε ότι αφορά  έμψυχη και άψυχη ύλη.

Η ονομασία «Φροντιστήριο» επιλέχθηκε για να υποδηλώσει την επιμέλεια πριν από την υλοποίησή κάθε ιδέας(ανάθεση έργου πελάτη/brand), τη φροντίδα κάθε λεπτομέρειας – από τα αντικείμενα έως τα πρόσωπα – πριν το τελικό “κλικ” του φωτογράφου ή την έναρξη της καταγραφής βίντεο.

Πορεία & Πρωτοπορία

Η επιτυχία της εταιρείας συνεχίστηκε δυναμικά.

Εξελίχθηκε στο μοναδικό πρακτορείο παιδιών-μοντέλων στην Ελλάδα. Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε το πρώτο εξώφυλλο της έκδοσης Lilliput Φθινόπωρο-Χειμώνας 1983-1984, με φωτογράφο τον Γιώργο Δεπόλλα . Επρόκειτο για ένα κλαδικό περιοδικό παιδικών ενδυμάτων, με συμμετοχή βιοτεχνών από όλη την Ελλάδα. Η φωτογράφιση, πρωτοποριακή για την εποχή, διακρινόταν για τη διεθνή της ματιά.

Από το 1987 έως το 1992, το “Στούντιο Ένα”  αποτέλεσε μία καινοτόμα απόφαση και δημιουργία στην παραγωγή διαφημιστικών ταινιών : ένα στούντιο-σπίτι για την παραγωγή φωτογραφικών, διαφημιστικών και τηλεοπτικών ταινιών, με δυνατότητες εναλλαγής σκηνικών και δημιουργικής ευελιξίας. Στον χώρο αυτόν δημιουργήθηκαν εμβληματικές διαφημιστικές ταινίες για μερικές από τις μεγαλύτερες ελληνικές επιχειρήσεις, όπως PITSOS, ΦΙΛΚΕΡΑΜ JOHNSON, BOSCH, SHELMAN, ΔΕΛΤΑ, ΑΜΙΤΑ και άλλες.

Την περίοδο 1990-1992, πραγματοποιήθηκε διεθνής συνεργασία με το αγγλικό πρακτορείο LOOKALIKES, το οποίο εκπροσωπούσε σωσίες διασημοτήτων. Η συνεργασία περιλάμβανε διαφημιστικές καμπάνιες για το “Έθνος”, τον “Ταχυδρόμο” καθώς και τα εγκαίνια καταστημάτων “Marks & Spencer” στη Θεσσαλονίκη, μεταξύ άλλων.

 

M FRANTZI BROTHERS 7

Η ΔΙΑΔΟΧΗ 1995


Η Αγάπη για το Αντικείμενο

Η ιστορία συνεχίζεται από μητέρα σε κόρη, μεταδίδοντας αξίες, γνώση, δύναμη και τα πολύτιμα εφόδια που οδηγούν στην εξέλιξη και την επιτυχία. Το 1995, το πρακτορείο μας μετονομάστηκε σε “Matharikou Models Kids, περνώντας στα χέρια της Γκέλυς Μαθαρίκου, η οποία συνέχισε με την ίδια αφοσίωση και πάθος το έργο που ξεκίνησε η μητέρα της, με σπουδές στο Marketing και την επικοινωνία The Communication Advertising and Marketing (CAM) Education Foundation και με ειδίκευση στη διαφημιση (IAA) International Advertising Association’s education pillar. 

Ο Κορμός της Επιχείρησης

Με παραπάνω από τέσσερις δεκαετίες ενεργής παρουσίας το όνομα Μαθαρίκου συνδέεται με την αυθεντικότητα, την αφοσίωση και την εξειδίκευση στον χώρο του θεάματος, της διαφήμισης, και του modeling. Μια οικογενειακή επιχείρηση που χτίστηκε με θέληση, προσοχή, αγάπη και φροντίδα, μεταφέροντας τις αξίες αυτές από γενιά σε γενιά — από την Ελένη Μαθαρίκου στην κόρη της, Γκέλυ Μαθαρίκου, και στη συνέχεια στη νέα ομάδα συνεργατών που στελεχώνει σήμερα τον οργανισμό.

Η διαδρομή μας όλα αυτά τα χρόνια χαρακτηρίζεται από σταθερά βήματα, συνεχή εξέλιξη και μια βαθιά κατανόηση των αναγκών της αγοράς.

Εξειδίκευση. Για το “Matharikou Models Kids” σημαίνει απόλυτη αφοσίωση στην ενασχόληση του παιδιού στο θέαμα. Μια εμπειρία, μια επιλογή για το παιδί ανάμεσα σε κάθε άλλη, να αναδείξει και ανακαλύψει δεξιότητες, να δει πώς λειτουργεί ο χώρος του θεάματος.

 Οικογένειες στο Προσκήνιο

Στρέφοντας το βλέμμα στο πιο σταθερό θεμέλιο της κοινωνίας, την οικογένεια.

Η δημιουργία τμήματος οικογενειών, αφήνει το αποτύπωμά της, από το 2016, σε καμπάνιες γνωστών brands, όπως ΑΒ Βασιλόπουλος, Vodafone και διεθνείς καμπάνιες με παράδειγμα συνεργασίας ηλεκτροκίνητο μοντέλο TOYOTA 2022.

Οι οικογένειες που συμμετέχουν σε αυτές τις παραγωγές αγκαλιάζουν την εμπειρία ως μοναδική διαδικασία που μετατρέπεται σε μια ανεκτίμητη  ανάμνηση.

Η ΕΞΕΛΙΞΗ 2023

Ποιότητα & Σχέσεις Που Χτίζονται με Χρόνο

Η παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών οδηγεί στην ανάπτυξη ενός δυναμικού διευρυμένου πελατολογίου, στη δημιουργία μακροχρόνιων συνεργασιών με άξονα την ευελιξία και κατανόηση των αναγκών κάθε Project.

Με ρίζες που κρατούν από το 1981, συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε το όραμα της Ελένης και της Γκέλυς Μαθαρίκου, προσαρμόζοντας τη δημιουργικότητα, την τεχνογνωσία και την ανθρωποκεντρική μας φιλοσοφία στις ανάγκες της σύγχρονης αγοράς.
Το αποτέλεσμα αυτής της πορείας είναι η ανανέωση και επίσημη οριοθέτηση των δύο βασικών τομέων του πρακτορείου μας.

Το brand

Το brand “Matharikou Models”, περιλαμβάνει σήμερα το τμήμα παιδιών «Matharikou Kids» και το τμήμα ενηλίκων «Matharikou Agency».

Παραμένουμε πιστοί στο όραμά μας: να ανακαλύπτουμε, να αναδεικνύουμε δεξιότητες και να προωθούμε νέα πρόσωπα με επαγγελματισμό, αισθητική και σεβασμό στον άνθρωπο.



Τα δύο νέα  sub-brand σηματοδοτούν την εξέλιξη του πρακτορείου:

Νέες επαγγελματικές ταυτότητες

Matharikou Kids

Το τμήμα που αποτελεί την καρδιά του πρακτορείου μας, συνεχίζει να αναδεικνύει ταλαντούχα παιδιά και εφήβους σε διαφημιστικές καμπάνιες, τηλεοπτικές, ραδιοφωνικές, κινηματογραφικές παραγωγές και φωτογραφικές καμπάνιες.

Matharikou Agency

Το νέο μας  τμήμα, αποκλειστικά για ενήλικες. Επαγγελματίες ηθοποιούς, αθλητές, καλλιτέχνες, μουσικοί, performers και άνθρωποι με ξεχωριστή παρουσία, εκπροσωπούνται πλέον από το Matharikou Agency. Εξειδικευόμαστε στη σύνδεση ταλέντων με projects υψηλών απαιτήσεων σε Ελλάδα και εξωτερικό, παρέχοντας πλήρη υποστήριξη σε κάθε στάδιο της πορείας τους.

About Bottom Area Right Image
ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ

Το 2025, η παραγωγή διαφημιστικού υλικού για ένα brand ακολουθεί μια πολύ-επίπεδη αλυσίδα επαγγελματιών,
που συνεργάζονται για να καλύψουν όλα τα μέσα (τηλεόραση, social media, ψηφιακά banners, ραδιόφωνο, outdoor κ.λπ.).
Η αλυσίδα αυτή περιλαμβάνει τα εξής βασικά στάδια και παράγοντες:
 
Ροή διαδικασίας παραγωγ΄ης διαφημιστικού υλικο΄ύ το 2025:

→ Πελάτης / Brand
→ Διαφημιστική Εταιρεία
→ Εταιρεία Παραγωγής
→ Εταιρεία Casting Agency
→ Πρακτορεία Μοντέλων
→ Media Agency
→ Digital & Social Media Team
→ Νομική Υποστήριξη



Ρόλος των πρακτορείων μοντέλων 

Τα πρακτορεία μοντέλων / ταλέντων αποτελούν κρίκο στην παραγωγή διαφημιστικού υλικού, καθώς:
Επιλογή Κατάλληλων Προσώπων: Προτείνουν μοντέλα και ταλέντα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της καμπάνιας.
Διαχείριση Συμβολαίων και Δικαιωμάτων: Διασφαλίζουν τη σωστή διαχείριση των συμβολαίων και των δικαιωμάτων χρήσης εικόνας.
Συνεργασία με Παραγωγούς και Διαφημιστές: Εξασφαλίζουν την ομαλή συνεργασία μεταξύ των διαφημιστών, των παραγωγών και των μοντέλων.